امروز: پنج شنبه، 30 آبان 1398

دریچه کامپوزیتی، دریچه چدنی، دریچه منهول، دریچه فاضلابی

Chodanslider generated by WOWSlider.com
  • jquery gallery
1 2 3 4 5
slideshow javascript by WOWSlider.com v7.7

11/9 1397

فایبر گلاس یا همان کامپوزیت امروزه کاربرد وسیعی دارد و در صنایع گوناگون کاربرد دارد، کامپوزیت مخلوط فیزیکی از دو یا چند ماده مختلف است که این ماده خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خود را حفظ کرده و مرز مشخصی را با یکدیگر تشکیل می دهند ، این مخلوط در مجموع و با توجه به برخی معیار ها ف خواص بهتری از هر یک از اجزا تشکیل دهنده خود را دارا می باشند


مواد تشکیل دهنده دریچه منهول کامپوزیت :

از مواد تشکیل دهنده دریچه منهول کامپوزیت از الیاف سیلیس ، کربنات کلسیم ، پیگمنت رنگی ، پروکساید ، رزین پلی استر غیر اشباع .


انواع دریچه منهول کامپوزیتی :

از انواع دریچه منهول کامپوزیتی با توجه به میزان تحمل بار میتوان در کلاس های گوناگون مورد استفاده قرار داد. این کلاس ها می توان در کلاس های   A که برای معابر پیاده استفاده نمود. در کلاس های B دریجه های نیمه کامپوزیتی حدود 25 تن را می توانند تحمل کنند. در کلاس های بالا تر می توان در بندر گاه ها و فرودگاه ها استفاده می شود.


دریچه منهول کامپوزیتی ترافیکی :

این دریچه های منهول کامپوزیتی در بزرگراه ها و اتوبان ها مورد استفاده قرار می گیرد و قابلیت تحمل وزن اتومبیل های سنگین و ماشین ها سنگین را دارا هستند ، مواردی که در تولید دریچه منهول کامپوزیت مورد استفاده قرار می گیرند ، از مواد SCM 1 می باشد و توسط دستگاه پرس تولید می گردند. این نوع دریچه ها که قابلیت تحمل وزن اتومبیل ها را دارند را می توان در خیابان های عمومی ، در کوچه ها و یا در پارکینگ منازل مورد استفاده قرار داد .


دریچه منهول کامپوزیتی نیمه ترافیکی :

این نوع دریچه منهول کامپوزیتی در معابر شلوغ و پر رفت و آمد مورد استفاده قرار می گیرد و توانایی تحمل بار تا 25 تن را دارد. بیشتر استفاده این نوع از دریچه هیا منهول پلی اتیلن ها در پیاده رو ها و یا در کنار بزرگ راه ها است که عبور و مرور اتومبیل های سنگین کم  می باشد و با ترافیکی در آن منطقه رواهن است. در صورت نبود چنین شرایطی و احتمال عبور و یا پارک کردن ماشین های سنگین و یا کامپوزیت ها در حاشیه جاده بهتر است برای جلوگیری از خط های احتمالی از دریچه های کامپوزیت ترافیکی استفاده نمود.


دریچه منهول کامپوزیتی غیر ترافیکی :

این نوع دریچه منهول صرفا در پیاده رو ها و دوچرخه رو ها و جاهایی که اتومبیل از روی آن عبور نمی نماید و یا در صورت عبور توقفی ندارند  ، این نوع دریچه منهول کامپوزیت غیر ترافیکی در مناطق غیر صنعتی که محجل عبور لیفتراک ها و ، پارک ها استفاده می شود .


سایز های دریچه منهول کامپوزیت:

  • دریچه منهول کامپوزیت سایز 26/5
  • دریچه منهول کامپوزیت سایز32/5
  • دریچه منهول کامپوزیت سایز34/5
  • دریچه منهول کامپوزیت سایز60
  • دریچه منهول کامپوزیت سایز80
  • دریچه منهول کامپوزیت سایز100



روش تولید دریچه منهول کامپوزیت :

جهت تولید دریچه منهول کامپوزیت به روش BMC می باشد ، در روش BMC به روش لایه گذاری دستی و به علت کم بودن مقاومت و چسبندگی لایه ها به هم می باشد ، در روش BMC  از فیلتر یا پر کننده استفاده نمی شود .

دریچه های منهول به دو شکل مربعی و دایره ای می باشند که با توجه به درخواست و سفارش امکان تولید را داریم ، این امکان ر به وجود اورده است که همگام با نیاز مشتری اسم و لوگو شرکت خود را بر روی دریچه منهول کامپوزیتی چاپ نمایید.

استاندارد دریچه منهول کامپوزیت :

دریچه منهول کامپوزیت دارای  استاندارد بین المللی  BS EN 124  و استاندارد ملی  INSO 14976  می باشد  و در کشش کلاس A15 ، B125 ، C250 ، D400

همچنین دریچه منهول کامپوزیت در آزمایشگاه ها توسط نیرو های مجرب مورد تست قرار می گیرند تا از کیفیت محصول اطمینان حاصل گردد،از نمونه ای این آزمون های می توان به ازمون فشار دریچه منهول کامپوزیت   EN 124 ، آزمون دریچه منهول کامپوزیت در برا بر اشعه ماورا بنفش  ASTMG 1540-06 ، آزمون استحکام کششی در یچه منهول کامپوزیت و تاثیر محلول ها ی شیمیایی بر آنها  ASTM638-10 ، آزمون سایش مواد سخت  ASTM4060-10 ، آزمون اشتعال   ASTMD 635-06


دریچه منهول کامپوزیت :

دریچه منهول کامپوزیت از ترکیب مواد ، رزین و مواد شیمیایی دیگر به وجود می آید، دریچه منهول کامپوزیت به دلیل کاهش هزینه ، مقاومت مکانیکی بالا ی آن و مقاومت هیدرولیکی ، مقاومت شیمیایی - حرارتی ، مقاومت در برابر آتش ، مقاومت در برابر خورنده و مقاومت در برابر فرسایش ،


مزیت دریچه‌ کامپوزیت منهول

  • ضد سرقت بودن دریچه به جهت استفاده از مواد غیر قابل بازیافت
  • مقاوم در برابر خوردگی, پوسیدگی و آب‌های اسیدی
  • داشتن آنتی UV جهت مقاومت در برابر نور آفتاب
  • قابل استفاده در هر نوع محیط آب و هوایی و دمای بالا و زیر صفر
  • مقاوم در برابر فشارهای بالا
  • تنوع رنگ و طرح دریچه بنا بر اصول زیبا سازی شهر
  • جلوگیری از تولید صدا در هنگام عبور وسیله نقلیه از روی دریچه
  • امکان هم سطح سازی دریچه بدون جابجایی کلاف

معایب دریچه کامپوزیت منهول :

  • ترد بودن بعلت موادهای استفاده شده در تولید
  • طول عمرپایین
  • وزن بالا حدود 45 کیلو
با توجه به قیمت های بالای این دریچه شرکت چدن کاوه بدر پیشنهاد استفاده از دریچه نسل جدید به نام دریچه های منهول کوپلیمری را می دهد که در مقایسه هم ارزانتر و نیز مقاوم تر و نیز سبک تر از این دریچه های منهول کامپوزیتی است .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود